MarcoBoardGame_no

Velkommen til Unit run (betatest)

Det offisielle brettspillet for boken Målelarven Marco

Et "Gjør-det-selv"- brettspill

change language:

Hva går spillet ut på?


En etter en skal spillerne lage en løype som starter hos Marianne og går en gang rundt innsjøen. Når spilleren har laget løypen, vil alle spillerne ta tiden på seg selv, mens de følger løypen som er lagt så fort som mulig. Tiden noteres, og så er det neste spiller sin tur. For hver gang løypen fullføres, og spilleren slår skaperen sin tid, så får denne spilleren ett poeng. Hvis hindere blir revet med underveis, så blir spilleren trekket i poeng. Hvis et hinder tipper, men ikke flytter på seg, får ikke tildelt poeng. Slik fortsetter runden til alle spillerne har forsøkt å slå skaperens tid. Hvis ingen spillere klarer å slå skaperens tid, så tildeles skaperen ett poeng.


Husk - du kan telle poengene i hvilken som helst enhet du velger!

Når alle spillere har løpt banen, vil den raskeste larven være 1 kroppsdel lenger for alle fremtidige løp.

Under løping skal slalåmflaggene passeres på den siden de peker mot.

 

Handling:


En sommernatt går målelarven Marko til sjøen sammen med venninnen Marianne. Innsjøen er badet i det vakreste måneskinn. De har ved flere anledninger lurt på hvor stor innsjøen er i meter, men i dag lurer de på hvor stor den er – på sekunder. De to vennene er svært humørfylte, så de bestemmer seg for å sette det på prøve. Rett før Marko legger ut på rømmen, blir de stoppet av en karakter som kommer inn fra brygga. Dette er skimesteren Slalò, som en gang vant en kjent konkurranse som krever 120 dager med slalåm. Slalò vifter med hendene i retning innsjøen og sier: «Å ta en sprint rundt denne kulpen er for lett». Marko og fuglen sukker, siden de liksom håpet at det skulle være lett. Slalo peker mot kanten av innsjøen og sier: «Jeg har plassert flagg rundt omkring - så nå skal vi ha det gøy!» Mens Marko tar en slurk fra flasken sin, blir han fylt av mot; Han er klar til å utfordre seg selv!

Dette trenger du:

  • En stoppeklokke eller en hvilken som helst moderne teknologi med innebygd tidtaker.

  • De 3D-printede delene, inkludert:

      • 1 hode av Marco

      • Minst 5 stykk larvekropper

      • Hinderene

        • Finn dem, skriv dem ut eller lag dine egne!

      • 1 stor fugl (Marianne)

      • Minst 4 slalåmflagg

  • En innsjø (tegn den og klipp den ut fra et stykke papir)

  • Godt selskap

Open source

Github(last ned STL-filene):

https://github.com/claeslindhardt/UnitRun 

Subreddit(Kommentarer og diskusjon):

https://www.reddit.com/r/UnitRunMarco/

Liker du brettspillet? Ønsker du å bidra til utviklingen videre? Skroll ned på siden, og gi gjerne en donasjon!

 

Eventuelle hindringer som blir truffet av skaperen selv under sitt eget løp må fjernes før løypen spilles av de andre spillerne.

Etter at hver spiller har laget to løyper hver totalt, vinner spilleren med flest poeng.

Oppsett:


Start med å plassere innsjøen på midten av bordet/spilleområdet (du kan også spille på gulvet om du ønsker det). Plasser Marianne (fuglen) ved siden av. Koble sammen hodet og halen til Marko og plasser ham ved siden av vennen.

En spillerekkefølge velges og heretter begynner spillet!

Ytterligere detaljer:


Ethvert hinder som flyttes eller roteres under en løpetur vil beholde sin nye plass, men hvis hindringen tippes, må den plasseres omtrent der den kom fra.

Dette hovedkonseptet og ideen for dette spillet ble laget av:

Claes Lindhard(Coordinator and development)

Hafsteinn Petursson(Game Developer)

Daniel Hassellund Johansen(Mechanical Engineer)

Daniel Grunkin(Game Development)

André Berlin(3D models and Design)

Arnulf Johannes Snedker-Nielsen(Game Developer)

Jakob Schauser(Game Developer)


NYTER BRETTSPILLET?


- Hjelp oss å støtte utviklingen ved å gi en donasjon: